VNÍMEJ SVÉ TĚLO aneb inspirace zdravotním pohybovým programem

Po druhém těhotenství jsem zvažovala optimální postup vrácení se do kondice a vlastně i k běhání. Nejen z logistických důvodů jsme začali celá rodina hrát beachvolejbal. Prostě jsme se nabalili, s manželem vystřídali na postu trénující-chůva a děti se vyblbnuli na čerstvém vzduchu.
Tušila jsem, že než přistoupím k takto „drastickým“ sportovním libůstkám, je třeba tělo připravit. Bolavá záda, nulové břišní svaly a jakákoliv absence rychlejšího pohybu v uplynulých třech letech – toť jasná výzva pro osobní trenérku tč. mimo provoz. Jako zkušená profesionálka jsem věděla dvě věci, je třeba přenést zodpovědnost za funkčnost tréninku na jinou osobu (oslovila jsem kamarádku trenérku, ať mě dostane do formy) a nalézt formu cvičení vhodnou pro obývákové prostory.

Zuzka Bičíková zadání hravě splnila. Představila mi novou metodu cvičení pro odstranění bolestí zad, posílení břišních svalů trochu jinak a zapojení správného dýchání a hlubokých vrstev posturálních svalů. Zprvu mě název SM systém dost pobavil, řekla jsem jí, že na „sado-maso“ mám ještě času dost. Ale pak jsem postupně odhalila, že je to ono, co zrovna teď potřebuji :-). Záda přestala bolet během 14 dnů a pět měsíců po porodu jsem konečně měla funkční břišní svaly tak, že zvládly i víkendový beachvolejbalový kemp.

Jde o systém cvičení, který kombinuje prvky pilates, SM systému, Dornovy metody, ale také relaxační techniky z jógy. Cvičení zvládnete kdekoli, dobré je mít k dispozici speciální elastické lano.  Na první pohled jde o cviky rádoby-jednoduché. Důležité je správné dýchání a samozřejmě i přesnost provedení. Je to podobné jako např. u pilates. Můžete hodinu jen tak ležet na podložce a hudrovat, že je to nanic, nebo s pomocí instruktora zapojit ty správné svalové skupiny a pak hudrovat, že vás bolí celý člověk. Proto rozhodně doporučuji cvičit s trenérem. V Praze je možnost využít kurzu (cvičíte s trenérkou 1x týdně a pak doma sami). Pokud nejste z Prahy, můžete se přihlásit k „dálkově“ vedenému kurzu. Nebo si vyjeďte na víkendový pobyt, kde se krom cvičení věnujete i zdravému stravování a psychické stránce věci.

V čase jsem se posunula o další rok a v březnu 2013 jsem absolvovala víkend na Monínci. Dosud cítím tu motivaci posouvat a učit se dál a inspiraci, kterou mě zásobovaly dvě úžasné ženské. Navíc mě nakoply tak, že cvičím opravdu každý den, upravila jsem jídelníček o další level a fakt „Vnímám své tělo“.

Více zde a tady.

    Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *