JAK HUBNOUT PO DĚTECH

Tento článek není určen maminkám velmi mladým a bývalým modelkám, které díky „kojení a běhání kolem miminka“ byly za týden / měsíc apod. na své váze a nebo se z ní ani těhotenstvím nedostaly (viz. Paní Beckhamová).

Je psán pro nás ostatní, které možná byly za půl roku až za rok na své váze, ale rozhodně ne „na své postavě“. Které kojení dojímalo, ale vyčerpávalo (nedostatek spánku, stres – to vše vyplavuje do organismu kortizol a ten blokuje využití tuků a jejich odbourávání). Nám, které běháme kolem dětí, ale to nám spíš způsobuje nepravidelné jezení, když je čas, a to čehokoli, co najdeme na stole (to bílé na chlebu je dozajista mouka a ne plíseň 🙂 + celkovou a dlouhodobou žravku na sladké!)

DEJTE SI ČAS.
O svou postavu se začněte starat, až vám to vaše novorozené miminko trochu dovolí. Šestinedělí je na odpočinek a seznámení se s vaším mimčem. První tři měsíce se dejte do kupy hlavně zdravotně a pak teprve řešte co dál, když na to budete mít chuť.

HUBNĚTE SPORTEM!
Ano určitě je efektivnější k tomu přidat zdravou výživu, ale pokud na to nemáte v první řadě náladu a dumáte, jak ochutit ten mrkvovo-špenátový blaf i pro manžela k večeři, abyste nemusela vařit znovu, naplánujte si pohybovou aktivitu. Nejen, že budete hubnout, ale také tvarovat postavu a po sportu se vám vyplaví endorfiny a vy se budete cítit dobře nejen kvůli nim, ale taky protože jste to zvládla a cvičila a budete na sebe pyšná. A o to jde!!

DĚLEJTE COKOLI, CO VÁM DĚLÁ DOBŘE.
Základem je spontánní pohyb. Choďte pěšky, procházejte se s kočárkem (když prší a jste v parku sama, šoupněte si oblíbenou hudbu nebo audio knížku do ipodu a nepromokavou bundu), hrajte si s děťátkem. Když jste k smrti unavená, kašlete na úklid a jděte spát. Když uklízíte, vlastně cvičíte, takže jste velice šikovná!

NAJDĚTE SI DALŠÍ SPORTUJÍCÍ KAMARÁDKY.
Nestyďte se zeptat známých, které sportují, zda se k nim můžete přidat. Možná doporučí aktivitu, která vás bude bavit. Třeba se skamarádíte víc a získáte nové přítelkyně. Můžete vytvořit sportující skupinku s kočárky v parku.

JAK CVIČIT?
Chytře a efektivně!
Pokud na to máte peníze a hlídání, domluvte se s osobním trenérem. Napíše vám trénink na míru – nejlépe kombinace kardio a posilování, určitě se zaměříte i na hluboké stabilizační vrstvy (tzv. core) a potrápíte i bříško.

Doma můžete každý den 15 – 30 min. cvičit samy. Podstatné je každý den bez výjimky. (Samozřejmě poslouchejte své tělo, a pokud jste hodně unavená nebo nemocná, dejte pauzu.) Vytiskněte si tréninky, které najdete na internetu a cvičte podle nich. Cvičte podle DVD. Cvičte jógu, tancujte, protáhněte se.

Nejlevnější a nejpřirozenější pohyb je chůze / běh. Můžete běhat nebo pokud je to pro vás příliš těžké, běhejte indiánsky (např. 2 min. běh + 2 min. chůze). Pokud máte nadváhu nebo bolavá kolena – choďte. Optimálně v přírodě (les, park). Zhluboka dýchejte a přemýšlejte o čemkoli kromě dětí :-).

Pokud nemáte hlídání, omrkněte fitka v okolí. Dnes už hodně zařízení zabezpečuje hlídání dětí v době skupinových aktivit, takže si můžete skočit třeba na pilates a děti si vyhrají.

Když nemáte babičky, zapojte tatínka! Dvakrát v týdnu může večer po práci pohlídat děti (tátové jsou geniální: většinou zvládnou i fotbal v TV i hraní s dětmi :-)) a vy si můžete jít zasportovat. Když nemůže táta, vyzkoušejte kamarádku nebo sousedku. Když se v týdnu vystřídáte, můžete cvičit obě a porovnávat výsledky.

Hlavně nemějte výčitky svědomí a pocit, že se vaše děti bez vás neobejdou („táta dává špatně plínku a babička na Venouška strašně žvatlá“).

VYUŽIJTE NABÍDEK ZDRAVOTNÍCH POJIŠŤOVEN.

Většina zdravotních pojišťoven má různé zdravotní programy, ze kterých můžete čerpat. Například pojištěnci OZP mají možnost čerpat až 500 Kč ročně na lekce Pilates a Jógy (pokud využijí preventivní programy, které mají zdarma) a Česká průmyslová pojišťovna poskytuje kredit v hodnotě až 1500 Kč ročně na preventivní program snižování váhy v různých sportovních zařízeních, které najdete na jejich webu. Věřím, že něco podobného se bude týkat i dalších zdravotních pojišťoven. Využijte výhodných nabídek, stačí jen být proaktivní a zajímat se.

DEJTE SAMA SEBE NA PRVNÍ MÍSTO.

Relaxovaná a šťastná maminka domov a děti zvládá levou zadní. Vaše děti vám pak poděkují.

Zajímavost:
Kojením sice vydáváte více energie, ale uvádí se, že asi tak 1 300 – 1 800 kJ / den. To je zhruba houska s bílým jogurtem a banán.

    Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *