GREEN SMOOTHIE aneb jak na podzimní plískanice

Pokud řešíte problém, jak do svých dětí dostat čerstvou zeleninu a ovoce, a navíc jste jako já naprosto iracionálně líní dělat saláty, mrkněte na tento tip:

Inspirovala mě Monika Divišová, jedna z nejlepších odbornic na výživu u nás, při své přednášce. Jako většina jejích tipů je i tento jednoduchý, zdravý a hlavně i chutný.

“Zelený koktejl” se připravuje ze zelené listové zeleniny, ovoce a vody (samozřejmě můžete přidat i různá semínka nebo vodu vyměnit za kokosovou vodu apod.). Dostanete do sebe více listové zeleniny, důležité enzymy, vitamíny a minerály. Nastartujete svůj imunitní systém a navíc zmírníte překyselení vašeho organismu. To vše při pití rychlé svačiny nebo snídaně, která je snadno vstřebatelná.

Na internetu po zadání hesla “green smoothie” najdete spoustu doporučení a receptů,  nejlepší je samozřejmě zkoušet, co vám bude sedět a chutnat. Tak snad jen pár tipů podle Sergeie Boutenka:

1. Mixujte jen listovou zeleninu + ovoce a vodu
U tohoto bodu jsem se dostala k polemice, co je ovoce a co zelenina. Pominu, že i botanici a zahradníci se občas přou, dokonce rajčata byla předmětem soudního sporu (ano opravdu soudně řešíme rajčata…). Dle některých se totiž rajče nebo třeba i paprika řadí mezi ovoce, někdo považuje meloun za zeleninu a banán – ten je úplně na pomezí. Doporučila bych vám tedy používat svou hlavu a do koktejlu dát, co vám chutná :-).

2. V jednoduchosti je krása
Nesnažte se používat mnoho surovin a překombinovávat nápoj. Nemusí se povést chuť ani barva a navíc se účinné látky mohou někdy tzv. bít.

3. Nesnažte se být perfektní příliš rychle
Normální poměr je cca 60% ovoce a 40% listové zeleniny + voda dle potřeby, začněte ale zlehka – použijte více ovoce, aby vám koktejl chutnal. Na co vám bude super energetický drink, který nebudete mít chuť pít.

4. Střídejte druh listové zeleniny
Jednak kvůli různému obsahu vitamínů a minerálů, ale i z důvodu malého množství alkaloidů, které listová zelenina může obsahovat (použitá hnojiva apod.), ať se tyto látky nehromadí v těle.

Použijte: špenát, kapustu, petržel, mangold, brokolici, salát, listy pampelišky apod.

5. Užijte si to
Použijte hezkou sklenici, drink si nazdobte a pijte pomalu a s chutí! Děláte pro sebe to nejlepší…

Tip na váš první koktejl:

1 – 2 dcl vody
2 menší broskve
1 oloupané jablko bez jádřince (pokud máte výkonný mixér, můžete i se slupkou)
2 hrsti baby špenátu

Do mixéru nejprve nalijte vodu, pak přidejte ingredience na kousky. Zpočátku mixujte na nižší stupeň, můžete použít i funci Pulse, pak zvyšujte výkon, až je nápoj opravdu dohladka rozmixován. Případně dolijte vodu, až je konzistence dle vaší chuti.

Osobně jsem nápoj slupla jako malinu a dokonce jsem přesvědčila svou 2 letou dcerku, aby ochutnala se mnou… (pití z brčka jí baví :-))

131022_Bara a green smoothie

    1 komentář u „GREEN SMOOTHIE aneb jak na podzimní plískanice

    1. Pingback: MŮJ ŽIVOT S KÁVOU | LUCKY WEB

    Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *