ČTYŘI ZÁKLADNÍ POHYBOVÉ AKTIVITY

Podle zakladatelky pohybového programu Vnímej své tělo Zuzky Bičíkové by měl každý člověk v životě mít 4 typy pohybové aktivity:

  • Základní pohybovou aktivitu (správný dech, držení těla, zapojení správných svalových skupin při pohybu, přirozený pohyb – dostatek chůze a jiných aktivit)
  • Kardio pohyb
  • Posilovací cvičení pro prevenci osteoporózy a udržení dobrého napětí ve svalech ( + bonus lepší efektivita vašeho metabolismu, tj. lépe spalujete)
  • Pohyb pro radost!

Jako základní pohybový program můžete využít lekce Pilates, Jógy, Vnímej své tělo nebo dobře vedené osobní tréninky ve fitku (dobrý trenér postaví trénink na vaší individualitě, zjistí svalové dysbalance, stav nožní klenby a funkci tělesného jádra. U běžců není na škodu ani správný došlap a držení těla při chůzi a běhu). S&M systém nebo lekce, které využívají spirální dynamiku zapojení svalových skupin, se postarají právě o správné držení těla, odstraní bolesti páteře i další potíže.

Pokud běháte, máte kardio tréninku dostatek. Je fajn běhat minimálně 2 – 3x týdně a pokud jste začátečníci, konzultujte trénink s odborníky. Pro dobrý kardio trénink ovšem není nutné jen běhat. Stejně dobře můžete pozitivních výsledků dosáhnout chůzí, inline bruslením, během na lyžích, jízdou na kole apod.

Posilování opravdu není zbytečné. Nemusíte „bouchat“ bicepsy s dvacítkami (myslím činky 20 kg, jinak to může být pro muže celkem povznášející :-)). Kdo si cvičení v posilovně užije, je ve výhodě. Ostatní mohou procvičit své svaly opět na dobře vedených skupinových lekcích. Výborné jsou programy funkčního tréninku, pokud ho vedou odborníci. Obecně platí: zaměřte se na svalové skupiny, které ochabují (mezilopatkové a břišní svaly, hýždě, triceps na paži, vnější a vnitřní strana stehen) a protahujte ty zkrácené (trapézy, prsní, biceps na paži, sval bedrokyčlostehenní, hamstringy, přímý sval stehenní, svaly lýtka).

Poslední ve výčtu ale nikoli na posledním místě by měl být pohyb pro radost. Je nesmírně důležitý. Spousta lidí sportuje, aby zhubli, aby se zpotili (ano – i těch je poměrně hodně), aby si udělali chuť na pivko, aby se zlepšovali, vyhráli, něco si dokázali. Prožitek se občas vytrácí a to je nesmírná škoda. Zkoušejte nové sporty, v zimě vyražte na brusle, v létě na beach volejbal s přáteli, tančete, boxujte… Pokud nejste profesionální sportovec, který musí hlídat svou výkonnost jako oko v hlavě, užijte si to!

    Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *