MÁTE SILNOU NEBO SLABOU VŮLI – JE TO JEDNO!

Víte, že k tomu, abyste cvičili doma nebo chodili pravidelně na lekce, silnou vůli vůbec nepotřebujete?

Větu: „mám slabou vůli“, a proto doma necvičím, nechodím pravidelně na lekce apod. slyším velmi často. Díky Pavlovi Říhovi na včerejším webináři mi ale docvaklo, jak nám všem „slabovůlařům“ pomoci…

Důvodem vašich dosavadních selhání totiž nebyl nedostatek pevné vůle, ale přesvědčení, že to nezvládnete, že zase předsevzetí nedodržíte, že to dopadne prostě stejně jako minule. Ten strach ze selhání je mnohem horší…

Víra ve změnu, že to zvládnete je základem.

Potřebujete absolutní jistotu, že to půjde, i když zatím nevíte, jak to uděláte. Pak získáte vysoké přesvědčení. Díky němu prostě uděláte akci, jejímž přirozeným důsledkem bude skvělý výsledek, ze kterého budete mít skvělý pocit, že jste uspěli. Pocit úspěchu pak posílí vaše vysoké přesvědčení a jste ve spirále, která vás vede vzhůru k vašim cílům.

Zní to logicky, ale co s tím v praxi?

  • Poznejte svou vnitřní motivaci. Proč chcete cvičit? Chcete zhubnout, zbavit se bolestí, mít více energie? A představte si, jak se budete cítit, když tohoto cíle dosáhnete.
  • Nesnažte se měnit více věcí naráz – začnu cvičit, nebudu jíst sladké, budu si víc hrát s dětmi, uklidím si skříně, … a výsledek nula. Zaměřte se 1 měsíc jen na jednu věc, které dáte maximální pozornost.
  • Naplánujte, kdy budete cvičit (hned, když přijdu z práce nebo ráno po probuzení) a co budete dělat, když se vám nebude chtít (zavoláte kámošce, se kterou chodíte na lekce nebo třeba přímo své trenérce 🙂
  • Řekněte svému okolí, co chcete změnit.
  • Sledujte své pokroky a odměňte se.
  • Neříkejte si, že jednou se nic nestane, když si nezacvičíte. Stane se!! Budete se cítit provinile, pak si řeknete, že je to jako vždycky, nebudete si věřit a přestanete úplně.
  • Pokud musíte cvičení vynechat (jste nemocní apod.), nikdy nevynechejte 2x za sebou!!

Jak můžu pomoci já?

Podstatou kurzů Vnímej své tělo je naučit se 4 základní sestavy, které cvičíte doma. Není mým záměrem vést půlroční kurz, abyste cvičili jen se mnou a já se stala vašim zachráncem a nepostradatelným guru 😉 Cílem je inspirovat vás a motivovat, abyste sami převzali zodpovědnost za své tělo a svůj život. A ten pocit, když to dokážete – vy sami ne já za vás – je k nezaplacení. Pak totiž získáte přesvědčení, že za vaše pozitivní výsledky můžete vy a často vás to nastartuje k dalším změnám v životě.

Jak jsem změnila některé věci já?

Plán, že budu cvičit jógu každý den po ránu, jsem asi půl roku odkládala. Až jsem si prostě řekla, že nezáleží na tom, zda vydržím nebo ne, důležité je to zkusit, jak se budu cítit. A šup – ráno vstávám v 5:00 a cvičí se mi dobře (aneb nevymýšlejte, proč to nejde a zkuste to!)

Protože jsem přihlášená na ½ maratón v červnu, věděla jsem, že potřebuji běhat i přes zimu, ale tušila jsem, že jak začne být tma a chladno, tak bude potíž s motivací. Tak jsem ve spolupráci s RUNGO začala spoluorganizovat pravidelné výběhy a ejhle – běhám každý týden (aneb s pomocí okolí, stejně naladěných lidí jde vše lépe).

 

    2 komentáře u „MÁTE SILNOU NEBO SLABOU VŮLI – JE TO JEDNO!

    1. Sofi

      Luci, chceš říct, že v pět ráno vstaneš, pak si zacvičíš a pak už jsi vzhůru a funguješ? Já bych možná byla ochotna pravidelně v pět ráno chodit spát, ale ne vstávat…:-)) Máš nějakou radu pro Tvůrce, kteří tvrdí, že nemůžou brzo do postele a brzo vstávat, protože nejraději tvoří v noci, když je klid?:-)) Sofi

      1. Lucie Dorazilova Autor příspěvku

        Sofi, kdybych si mohla vybrat, taky raději cvičím večer – nejsem úplně skřivan 😉 Ale někdy je třeba změnit zaběhnuté postupy, když něco moc chceme. A mě jóga dělá moc dobře. Nastartovalo mě to tak, že jsem začala cvičit mnohem častěji. Teď to nedávám v 5:00 každý den, ale občas ano, občas večer a občas poslechnu svoje unavené, utahané maminkovské tělo a prostě se vyspím 😉 Pro tvůrce sovy – je asi lepší vyhovět svému rytmu. Nicméně ráno je svět tichý, jiskřivý a taky moc hezký…takže občas třeba v dynamické fázi stojí za to vstát a třeba jen tak v klidu sedět u otevřeného okna (nebo na terase), dýchat a být! 😉

    Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *